تصوير بالا نشان ميدهد كه چك آماري به چه شكل مي تواند الگوهايي را در لينك و پيوندها كشف نمايد. اين نوع ارزيابي، به عبارتي چيزي ميباشد كه به معنا «طبيعي بودن» بك لينك و پيوند نامونشان ميبخشد. زيرا بررسي آماري لينك و پيوندها، سئو در مشهد الگوهايي را از رابطه لينك و پيوندها خارج ميكشد، راه حل برخي از سئوكارها براي اين مسأله، تنوع در اخذ لينك و پيوندهاي ورودي بوده ميباشد. به اين ترتيب آنان سفارش مينمايند كه به مكان اخذ بك پيوند تنها از دايركتوريها، از ديگر تارنماها نيز، پيوند بگيريد. دراينصورت، سوابقي بك پيوند سايت مختلف از تارنماهاي نرمال نمي شود. احتمالا همين مسئله منشأ مضمون تنوع بك پيوند (Link Diversity) بوده ميباشد. آيا طبيعي بودن وب سايت مسألهي مهمي ميباشد؟ سرآغاز ايدهي «طبيعي بودن» از سال ۲۰۰۵ بوده كه مشخص و معلوم شد گوگل از محاسبه آماري استعمال مينمايد تا مشخص و معلوم نمايد كه سوابقي بك پيوند يك تارنما، از لحاظ آماري نرمال ميباشد يا اين كه مختلف. وبسايتهايي كه كار اسپم داشتهاند، سوابقي بك لينك و پيوند متعدد دارا هستند و به راحتي فاش ميشوند. تصور اين ميباشد كه هنگامي سوابقي آماري سايت، با معدل آمار منطبق داشته باشد، شناسايي پيوندهاي تقلبي، دشوارخيس مي شود. براين اساس تعداد غيرطبيعي از واژه و كلمه كليديِ باصرفه گرديده تحت عنوان انكر تكست با تعداد بيشتري اسم مارك تحت عنوان انكر تكست، متوازن مي گردد كه به آن «تناسب انكر تكست» (anchor text ratio) ميگويند. تفاوت انكر تكست با صرفه گرديده با انكر تكست باصرفه نشده، در همين ميباشد. محاسبه پيوند تازه و امروزي نظارت لينك و پيوند به نحوه تازه، تارنماهاي داراي اعتبار را در يك دسته قرار مي دهد. گوگل فاصله در ميان تارنماهايي را كه ميخواهند براي يك عبارت كليدي درجهبندي شوند، با اين وب سايتهاي داراي اعتبار احتساب مينمايد. در چك آماري مرتبط با سال ۲۰۰۵ يك وب سايت اسپمِر ميتوانست با لينك و پيوندهاي باصرفه نشده، پيوندهاي غيرطبيعي را پوشش دهد و بنابراين، از حيث آماري، طبيعي جلوه نمايد. در بررسي لينك و پيوند امروزي، ديگر قابليت نهفتهكاري نيست. لينك و پيوندهاي نامناسب، نميتوانند پشت لينك و پيوندهاي با صرفه نشدهي عادي، مخفي شوند. اين نحوه نو براي كشف اسپم، «پنگوئن» اسم داراست و تعريف و تمجيد طبيعي بودن پيوندها را تغييرو تحول داده ميباشد. تنوع بك پيوند، درين تعريفوتمجيدِ تازه جايي ندارد. با الگوريتم پنگوئن گوگل بيشتر آشنا گرديد: الگوريتم پنگوئن چه چيزي است؟ در يك الگوريتم كه مسافتي در ميان يك وب سايت داراي اعتبار و يك وبسايت ديگر را اندازهگيري مينمايد، هيچ معياري براي طبيعي بودن نيست. يك پيوند كيفيت بالا سايتي كه به آن ارجاع ميدهد، معقول ميشود. مشخص و معلوم ميباشد كه تنوع بك پيوند درين نمايش اهميتي ندارد. به همين ادله بهاين فيض ميرسيم كه تنوع بك پيوند (link diversity) بهتر ميباشد در انتهاي فهرست فاكتورهاي اثرگذار در بهينه سازي وبسايت قرار بگيرد يا اين كه كلاً ناديده گرفته خواهد شد. با بيشتراز ۲۰۰ فاكتور seo آشنا گرديد: فاكتورهاي بهينه سازي پژوهش ها و پتنتهاي گوگل در امر تنوع بك پيوند صرفا موردي كه در آن، موتورهاي جستوجو تنوع را ترجيح ميدهند، به رابطه ها في مابين تارنماها برميخواهد شد. شناسايي داده ها مرتبط با مالكيت، به كشف لينك و پيوندهاي تقلبي ياري مينمايد. درحالتي كه يك فرد كانالاي از صدها وبسايت داراست، ويژگي ها دارايي سايت (whois) و داده ها IP صاحب خانه، قادر است در تشخيص ارتباط ها در ميان وب سايتهايي كه به يكديگر پيوند ميدهند، به عمل آيد تا بهاين وسيله، فروش بك لينك و پيوند يا اين كه تارنماهاي اسپم معين گردد. به جز شناسايي پيوندهاي تقلبي، معيارهايي براي بياثر كردن لينك و پيوندهاي بيربط وجود دارااست كه به صورت مداوم نظارت ميگردد؛ براين اساس تنها لينك و پيوندهاي داراي ربط در پروسه مرتبهبندي باقي ميمانند. ميتوانيم اين روند را به از دربين بردن نويز براي تشخيص سيگنال اساسي، تشبيه كنيم. تا جايي كه اينجانب اطلاع دارم، صرف حيث از داده ها مرتبط با مالكيت وبسايت، هيچ نوشتهيعلميي پژوهشياي نيست كه از «تنوع بك پيوند» تحت عنوان يك فاكتور اثر گذار در رنك وب سايت حافظه كردهباشد. ارزيابي لينك و پيوند تا حدود متعددي براي حذف نويز از دادههاي پيوند ميباشد. از اين رو، تنها سيگنال باقي مي ماند. براين اساس به راحتي مياقتدار اظهاركرد كه هيچ تحقيق يا اين كه پَتِنتي نيست كه از تنوع بك پيوند تحت عنوان ادله موءثر در seo يا اين كه سكوبندي به كار گيري نمايد.
دوشنبه ۲۸ مهر ۹۹ | ۱۰:۰۴ ۳۲ بازديد
تا كنون نظري ثبت نشده است