هنگامي كه حرف از استراتژي رابطه ها همگاني يك كمپاني در بين باشد، رويكردهاي سابق راندمان ما يحتاج را نخواهند داشت. سئو در مشهد 10 سال پيش، عموم براي آگاه شدن از خبر ها تازه، هر روز صبح مجله ميخريدند! اما حال تمامي چيز عوض شده و در حال حاضر وب سايت هاي خبري و كانالهاي اجتماعي همانند توييتر، فيسبوك و حتي اينستاگرام به منبع مهم اكثري از اشخاص براي دانايي از خبرها داغ و دستنخستين تبديل گرديدهاند. امروز عموم آزادانه تصميم مي گيرند كه كجا، چه هنگامي و چه گونه از داده ها به كار گيري نمايند. به اين ترتيب براي رابطه با عوام مردم بايستي محتواي مطلوب را در حين صحيح، مكان صحيح و نحوه صحيح منتشر فرمائيد . شايد اين عمل در نگاه نخستين بسيار دشوار باشد، البته درصورتي كه استراتژي PR خويش را تغيير تحول داده و به طرز جديدي از رابطه با مخاطبين به اسم “Inbound PR” روي بياوريد، مي توانيد صداي خويش را به گوش همگي مخاطبانتان برسانيد. در اينراه، بيانيه خبري در قالب رپورتاژ اطلاع رساني تحت عنوان يك زمان شناخته مي گردد. بيانيه مطبوعاتي يا اين كه Press Release چه چيزي است؟ براي شعور صحيحخيس، بهتر ميباشد نخست پاره اي در امر بيانيه مطبوعاتي يا اين كه “Press Release” حرف كنيم. تكثير خبر ها با يك ريتم معين، در زمان مدت قادر است به شركتها در سوي نگهداري رابطه با خبرنگاران ياري دهد. اين، به عبارتي جايي ميباشد كه نقش رپورتاژ اطلاع رساني تاثيرگذار تحت عنوان قالب محتواي مطبوعاتي يا اين كه خبري پر رنگ ميگردد. بيانيه خبري، يك اعلاميه قانوني ميباشد كه يك كمپاني در رسانههاي خبري منتشر مينمايد. اهميتي ندارد كه چه اسمي براي اين بيانيه يا اين كه خبر گزينش ميشود به دليل آن كه ما همواره در امر يك چيز مشخص و معلوم كلام مي كنيم. چهطور يك بيانيه مطبوعاتي يا اين كه رپورتاژ اطلاع رساني تاثيرگذار بنويسيم؟ همانگونه كه در قسمت يادگرفتن ساختوساز محتوا گفتيم ، در عنوان خبر مي بايست از افعال منحصر و رفتاري يا اين كه اصطلاحا “action verbs” استفاده نمود و جمله در آغاز مي بايست به سوالاتي مثل «چه كسي، چه چيزي، چرا و كجا» جواب دهد. به علاوه، در يك بيانيه مطبوعاتي بايستي از گويش و ذكر قابل فهم و شعور به كار گرفت. در اكثر وقت ها موردها متنها خبري و مطبوعاتي در يك برگه يا اين كه نهايتا دو كاغذ خلاصه گرديده و مديران سعي مينمايند داده ها ما يحتاج و كافي را در دست خبرگزاريها قرار دهند تا آن ها بتوانند دربارهي آن واقعه يا اين كه نرمافزار آن كمپاني، داده ها كافي را در چنگ عموم قرار دهند. ذكر پيروزيها در رپورتاژ اگرچه ذكر پيروزيها در متن رپورتاژ يا اين كه كلام درباره ي آن در قالب يك قصه مارك مي تواند متن خبري شمارا ديدنيخيس نمايد، ولي يك چيز را هيچ وقت نبايد فراموش فرماييد: بيانيههاي خبري به گوش عامه مردم ميرسند و اين يعني مشتريان فعلي يا اين كه مشتريان آينده شما ميتوانند پيامتان را ببينند. با اين تفاسير، علاوه بر اينكه بهاين متن خبري به ديده بليطي براي جذب پوشش خبري نگاه ميكنيد، بايستي همينطور آن را تحت عنوان يك مجال بازاريابي و ديجيتال ماركتينگ در لحاظ بگيريد. قالب رپورتاژ اطلاع رساني تاثيرگذار و متن بيانيه مطبوعاتي بيانيه و رپورتاژ مي بايست حالتي خبري داشته باشند و هر كه در اكنون تايپ كردن آن بيانيه ميباشد، بايستي تصور نمايد كه آن را براي اينترنتتارنما خبري خويش مينويسد. در ذيل، نكاتي را براي قالببندي يك رپورتاژ و اعلاميه مطبوعاتي ذكر كردهايم كه با در لحاظ به دست آوردن آنها ميتوانيد تا حد متعددي در عمل خويش پيروز باشيد: استعمال از تيترهاي داخلي براي خلاصه كردن خبر ها كلام در زمينهي جاي عمل شما و ماجراي مهم خبر در خط ابتدا در حيث دريافت كردن 2 تا 3 جمله براي افزودن داده ها آرمگذاري و فهرست كردن مطالب اساسي با استعمال از بولِتها توضيح در زمينهي كمپاني در خط انتها در حيث به چنگ آوردن داده ها تماس به عبارتيطور كه فراتر اشاره كرديم، كلام راجع به مارك خودتان يااينكه در كجا كار داريد و اينكه چه گونه مخاطبان ميتوانند با شما در رابطه باشند، قادر است موءثر نيز باشد؛ ولي بايستي بدانيد كه در كدامنصيب مي بايست اين داده ها را درج كرد. آمورش ساختوساز محتواي خبري براي بيانيه مطبوعاتي تايپ كردن يك بيانيه مطبوعاتي براي تكثير خبرها مربوط به كمپاني مي تواند به رويش بهتر كسبوكارها ياري دهد، اما مي بايست بتوان اين فعاليت را به صحت انجام بخشيد. پيرو، نحوه مرحله به مرحله تايپ كردن چنين متني را ذكر خواهيم كرد. ضابطه اوليه: تعيين عنوان وسوسهكننده و جالب همچون لزوم گزينش تيتري بسيار ديدني براي يك پست وبلاگي، متن مطبوعاتي و رپورتاژ اطلاع رساني شما هم نياز به تيتري خوشگل و گيرا دارااست. شايد تصور اينكه صرفا يك خط تا چه اندازه قادر است شمارا به معضل بكشد، ترسناك باشد؛ اما بايستي مطمئن گرديد كه عنوان خويش را به صدق تعيين ميكنيد. از جملهها شفاف، گويش قابل شعور و فعلهاي رفتاري يا اين كه به عبارتي action verbs به كار گيري نمائيد تا عنوان شما كوتاه و بي آلايش باشد و دقت كاربر، به پيام اساسي شما جلب خواهد شد. اين مورد براي بهينه سازي تارنما و اكران بهتر در موتورهاي كاوش نيز اهميت متعددي دارااست. موضوعي كه بيش تر از كليه اهميت داراست، تعيين يك عنوان هيجانانگيز ميباشد: به خاطر داشته باشيد كه خبرنگاران، روزمره با روستاها بيانيه متفاوت مواجه ميگردند. به همين جهت، مورد نياز ميباشد بازه كافي را براي تايپ كردن تيتري جالب صرف فرماييد.
چهارشنبه ۳۰ مهر ۹۹ | ۱۴:۵۹ ۳۹ بازديد
تا كنون نظري ثبت نشده است