با صرفهسازي متا تگها يك فرمان اساسي و ضروري در سئو در مشهد به حساب آورده مي شود . خزندههاي موتور كاوش، متا تگها را براي درك كردن اينكه شيت متبوع درباره با چه موضوعي كلام مي نمايد، آناليز مينمايند.همينطور بعضي وقت ها ايندكس شدن محتواي وب سايت شما، مبني بر عكس العمل رباتهاي گوگل با متا تگهاي وب سايت ميباشد.متا تگ ها در نصيب head فايلهاي HTML قرار ميگيرند. همينطور متا تگها را مي اقتدار در body قرار بخشيد البته پيشنهاد نميشود چون بعضا از بروزرهاي سابق اين تگها را صحيح تشخيص نداده و كاغذ اينترنت را به صحت اكران نمي دهند.درين نوشتهي علمي از تارنما سمانيك با مهمترين متاتگ ها آشنا مي شويم .
گونه هاي متا تگها۱-meta titleتگهاي تيتر در واقع اولي تصور كاغذ شمارا در ذهن خوانندهگان ساخت و ساز مينمايند. سفارشيسازي تگ تيتر مهم ترين قسمت با صرفهسازي متا تگها ميباشد.اين تگ در مجموع صفحه هاي HTML در نصيب head مي بايست حضور داشته باشد. اين تگ در دو جاي به اكران در ميآيد يك كدام از در tab بروزر يوزرها و ديگري در صفحه ها نتايج از كاوش يا اين كه SERP.در موقع تايپ كردن تيتر بايستي دو گزينه به فعاليت بردن واژه كليدي و ارتفاع تيتر را در لحاظ گرفت.متن مطلوب براي تيتر بهتر ميباشد دربردارنده لغات كليدي باشد و همينطور بهتر ميباشد كلمه ها كليدي در بالا آورده شوند و از تكرار لغت ها كليدي خودداري كنيد. نكته ديگري كه درباره با تيتر بايستي به آن اعتنا داشته باشيد ارتفاع تيتر مي باشد، عملكرد فرمائيد ارتفاع تيتر بيشتر از ۷۰ كاراكتر نشود چون گوگل در SERP بيشتر از ۷۰ كاراكتر را اكران نمي دهد.همت فرمائيد درين موردها مقررات K.I.S.S (كوتاه و بي آلايش نگه داشتن) را رعايت نماييد.
۲-Meta Descriptionاين تگ كه يك كدام از پركاربردترين متاتگ ها ميباشد به موتورهاي كاوش يك توضيح مختصر درباره با برگه اينترنت ميدهد. يك متا تگ توضيح خوب متني ميباشد كه علاوه بر اين كه در مخاطب ساخت علت مي نمايد تا مخاطب براي ورود به برگه ترغيب خواهد شد دربردارنده عبارات كليدي نيز هست. تعداد كاراكترهاي پيشنهادي براي اين متا تگ ۱۶۰ كاراكتر ميباشد. كوشش فرماييد حداكثر دو توشه لغات كليدي را تكرار نماييد.قابل ذكر ميباشد كه متاي تيتر (meta title) و متاي توضيحات (meta description) بر روي نتيجه ها موتور كاوش نشان داده مي شوند.
۳-Meta Robots
كاربرد متا تگ Robots براي در دست گرفتن ايندكس كردن ورقه به وسيله موتورهاي كاوشگر ميباشد.يك كدام از كارهايي كه مياقتدار با متا تگ Robots انجام بخشيد اين ميباشد كه ميتوانيد به موتورهاي كاوش اطلاع دهيد كه چه صفحاتي از وب سايت شمارا ايندكس نمايند و يا اين كه لينك و پيوند خاصي را از برگه يا اين كه وبسايت شما دنبال نكنند. اين متا تگ جزو سئوي داخلي وبسايت به حساب ميآيد؛ به اين دليلكه تغييرات و اعمال آن بر روي صفحه ها وبسايت را به طور كامل بايستي رئيس يا اين كه مهندس سئوي آن تارنما انجام دهد.در واقع توسط اين تگ شما ميتوانيد از ايندكس شدن محتواي تكراري خودداري نماييد. خواسته از محتواي تكراري هنگامي ميباشد كه يك شيت دارنده دو يا اين كه تعدادي URL باشد مانند كه چنانچه جلوي ايندكس شدن URL هاي مازاد گرفته نشود سكو آن ورقه ميان URL هاي تكراري تقسيم ميشود.
۴-Meta Keywordsمتا تگ لغت ها كليدي معين كننده لغات كليدي اساسي مربوط به شيت سايت مي باشند كه موتورهاي كاوش در هنگام جستجوي استفاده كننده به اكران در مياورند؛ به عبارت ديگر بيانكننده كلماتي ميباشد كه بازديدكنندگان وب سايت شما ممكن ميباشد با جستجوي آنان به سايت شما برسند.در قبل اين تگ تاثير اكثري در الگوريتم موتورهاي كاوش داشت البته امروزه هيچ تاثيري بر روي درجه بندي اكثر موتورهاي كاوش مطرح ندارد.
سود گيريدر غايت اين طور مي قدرت فيض گرفت كه در مجموع دو متا تگ توضيحات و روباتها و همينطور تيتر كاغذ مي توانند در بهينه سازي وبسايت شما نقش داشته باشند. البته نقش آنها زياد پر رنگ وجود ندارد و بيشتر در SERP و ترغيب مخاطب به ورود به تارنما نقش داراهستند. در رابطه كلمه ها كليدي هم مي بايست خاطرنشان كرد در صورتيكه چه اهميت آنها مانند پيشين وجود ندارد، البته استعمال نكردن از آنها مي تواند بر روي مرتبه وب سايت شما تأثير منفي بگذارد.ر
چهارشنبه ۱۶ مهر ۹۹ | ۱۳:۵۱ ۴۲ بازديد
تا كنون نظري ثبت نشده است