به طبع براي شما هم مثل خيليهاي ديگر مدام اين پرسش وجود داشته سئو در مشهد كه ارتفاع محتواي متني بايستي يكسري واژه باشد و براي seo محتواي طولاني بهتر ميباشد يا اين كه محتوا كوتاه. در رابطه اين مسئله هم ايده ها مختلفي وجود دارااست و تحليلهاي زيادي صورت گرفته ميباشد. امروز ميخواهيم بيشتر به قضيه ارتفاع محتوا در seo و اهميت محتواي طولاني بپردازيم.
ارتفاع محتوا چقدر در seo اهميت دارااست؟
به عبارتيطور كه ميدانيد برخلاف تصور خيليها كه تنها دنبال ترفندهاي seo براي سودگيري سريع ميباشند، البته باصرفهسازي سكو وبسايت در موتورهاي كاوش چيزي جداي محتوا وجود ندارد. به همين استدلال گوگل و ديگر موتورهاي كاوش اهميت متعددي براي محتوا قائل مي باشند. ارتفاع محتوا در بهينه سازي اهميت بسيار متعددي دارااست؛ چراكه نشان ميدهد تا چه اندازه براساس اصول محتواي seo گرديده و متناسب با نياز استفاده كننده پيش رفتهايد.
چرا ارتفاع محتوا براي seo تارنما اساسي ميباشد؟از آنجايي كه در seo غرض مهم جذب كاربر و هدايت وي به سمت وب سايت ميباشد، در سود هر چيزي كه منجر رضايت استفاده كننده خواهد شد باارزش ميباشد. به همين عامل ارتفاع محتوا براي seo وب سايت اهميت متعددي داراست. يعني هنگامي كاربر دنبال مطالب تخصصي و جامع ميشود، بيشك بايستي محتواي بلند و فناي ارائه نماييد و درصورتيكه فقط دنبال موضوعي خاص بود و ميخواست سريعخيس به منظورش رسد براي وي يك مقاله كوتاه و كاربردي منتشر نمائيد.از سوي ديگر در صورتيكه نياز نباشد محتواي طولاني بنويسيد يا اين كه معلوم گردد به طور غيرطبيعي آن را طولاني كردهايد، مسلما فيض نيكي نميگيريد. يكي عوارض تايپ كردن محتواي كيفيت بالا و طولاني اين ميباشد كه مخاطب بيشتر در وبسايت شما ميماند و در سود نرخ پريدن كمتر گرديده و ترازو حضور در ورقه ارتقا پيدا مينمايد.ضمن اينكه ارتفاع محتوا در مورد ها ديگري زيرا پيوندسازي، به كار گيري از المانهاي تصويري، سئوي داخلي و... نيز اثر گذار ميباشد. و در پايان اينكه براساس پژوهش ها انجام يافته محتواي طولاني نتيجه ها بهتري مي گيرند.
آيا ارتفاع متن در كسب جايگاه بهتر تاثيرگذار ميباشد؟معمولا نتيجه ها استدلالها نشان داده بيشتر سكوهاي برتر گوگل مرتبط با مطالبي ميباشد كه طولانيخيس مي باشند و ولي جستجوي بيشتري هم داراهستند. مطالب طولاني، تعامل، برهه زماني ماندگاري و بكلينك و پيوندهاي بيشتر و بهتري دارا هستند. بايقين الگوريتمهاي گوگل مانند رنك برين درين نصيب نقش مهمي دارا هستند. محتواي طولاني معمولا بيشتر به اشتراكنهاده مي شوند، نكات كاربردي بيشتري دارااست، اثرات طولاني بازه زماني آن براي بهينه سازي بهتر ميباشد، نرخ كليك بهتري دارااست و سبب كاهش نرخ پريدن ميگردد.اما بهاين مفهوم وجود ندارد كه مطالب كوتاه نميتوانند مرتبه خير و خوبي بگيرند. درحالتي كه محتوايي براساس اصول بهينه سازي و مطابق با نياز مخاطب درج شده باشد، مي تواند سكو خير و خوبي بگيرد، حتي در حالتي كه تعداد عبارات آن خيلي زياد نباشد. مثلا يك مقاله 300 تا 400 كلمه و واژهاي هم ميتواند درتبه يك گوگل باشد.ناگفته نماند تعداد لغات خيلي هم براي گوگل چندان اهميت ندارد و در واقع كارايي محتواست كه اهميت داراست. اين پژوهش ها نيز فقط به وسيله وبسايتهاي داراي اعتبار انجام و نتيجه ها آن اعلام شدهاست.
ارتفاع محتواي متني چقدر مي بايست باشد؟
تارنماهايي مانند moz يا اين كه backlinko روي يكسري متعددي از مقالهها جان دار پژوهش ها بزرگاي انجام دادهاند و بدين فيض رسيدهاند كه شايسته ترين مرتبهها مرتبط با مطالبي با ارتفاع 1800 تا 2500 واژه ميباشد. برايان آيين مديريت وبسايت بكلينكو اين عدد را مشخصا به صورت ميانگين 1890 واژه تيتر نموده است.اما حيث دادن دراين نصيب نيز به طور كامل تجربي ميباشد. بخش اعظمي از اشخاص معتقدند يك پست وبلاگ نبايد كمتر از 500 يا اين كه 600 كلمه و واژه باشد و استدلال ها نشان داده چنين مطالبي نميتوانند درجه خير و خوبي بگيرند. ولي اينكه حالت رقابت در خصوص واژه كليدي موردنظر شما چقدر باشد نيز اهميت داراست. درصورتي كه رقابت نادر باشد، ميقدرت اميدوار بود كه با مقاله ها كوتاهخيس نيز مياقتدار سكو گرفت. البته درباره ي كليد واژه و كلمههايي كه رقابت رنج دارا هستند، مطالب جامع و طولاني سعي بهتري نشان دادهاند.به عبارتيطور كه پيشتر هم اشاره كرديم، براي مشخص و معلوم كردن تعداد لغت ها عامل ها متعددي را بايستي در لحاظ گرفت و اين فعاليت را بايستي به متخصصان seo و محتوا بسپاريم.
چهارشنبه ۰۷ آبان ۹۹ | ۰۹:۴۸ ۲۰ بازديد
تا كنون نظري ثبت نشده است