سئو سايت چند زبانه

مرجع رسمي مقالات تخصصي و حرفه اي سئو

سئو سايت چند زبانه

۳۱ بازديد


شما ممكن ميباشد پيش از اينً اين سبك را چشم باشيد ،  سئو در مشهد  از جمله: http://fr.example.com. به اين ترتيب كه نشان ميدهد از يك اسم دامنه سطح بالا ( gTLD) ، با يك ذيل دامنه خاص يك مملكت (يا اين كه گويش) استعمال مي نمايد.فوايد انجام اين عمل:پيكربندي آنان آسوده ميباشد.اين آيتم انعطاف پذيري هاستينگ را را پيرو دارااست.اين سبك سيگنال هاي هدفمند جغرافيايي مطلوب را به موتورهاي كاوش مي فرستد.اما بعضي اشخاص اين مورد را به كارگيري نمي‌كنند، چون يوزرها به ذيل دامنه ها كمتر اعتماد مي نمايند، كاربرپسند نيستند و همينطور آتوريتي دامنه شما‌را به به عبارتي روشي كه CCTLD ها انجام ميدهند تقسيم مي نمايند.زيرشاخه ها
استعمال از gTLD با يك زيرشاخه خاص براي يك مرزو بوم يا اين كه لهجه ميباشد ، مانند اين:http://www.example.com/frhttp://www.example.com/fr-frدر صورتي‌كه قصد داريد مناطقي را كه بيشتراز يك لهجه در آن سخن مي‌شود را مقصود فروش متاع يا اين كه ارائه سرويس ها خويش قرار دهيد ، به ساختاري نياز خواهيد داشت كه دربرگيرنده زيرمجموعه هاي هر دو مرزوبوم و گويش باشد(بدين ترتيب با نمونه سوئيس در شرايطي‌كه قرار باشد كليه زبانهايي را كه در آنجا كلام ميشود غرض قرار دهيد :https://www.example.com / fr-ch /https://www.example.com/it-ch/https://www.example.com/de-ch/و https://www.example.com/rm-ch/اين يك ساختار عالي ميباشدتهيه و تنظيم آن بسيار آسوده ميباشدبستر قابل قبولي براي بسط وب سايت در آينده به شما ميدهدهمينطور اين بدان معناست كه در‌صورتي‌كه وب سايت هاي خويش را آپديت فرمائيد ، تمامي تغيير‌و تحول مسيرها در يك فولدر ht.access در يك تارنما قرار دارا‌هستند. به حافظه داشته باشيد كه زيرشاخه ها لزوماً نيازي به درج كل صفحه هاي در وب سايت اساسي شما ندارند ، آنان مي‌توانند مشتمل بر كاغذ مهم ، صفحه ها مال، سرويس ها، يك قسمت بلاگ براي آن مرزو بوم و فرم هاي تماس و غيره باشند.سيگنال هاي توانمند براي موتور كاوش
بعضا از سيگنالهاي كاركشته وجود دارااست كه ميتوانيد به موتورهاي كاوش ياري فرماييد تا غرض شما اكران كدام مملكت ميباشد تا لهجه مختص به آن را اكران دهد: هر چه سيگنال هاي بيشتري ارسال فرماييد ، موتورهاي كاوش بهتر مي‌توانند شعور نمايند كه مراد شما چه زباني بوده ميباشد تا بتواند بهتري سود را منتاسب با نياز مخاطب اكران دهد: 4 مدلي كه ميتوانيد سيگنال را به موتور كاوش برسانيد دربرگيرنده مورد ها پايين ميباشد:HrefLang TagsThe X Default TagMeta Content Language TagsSchema MarkupHrefLang Tags

در كل سايت هاي تعدادي زبانه يك محتوا را در تارنما قرار ميدهند كه در يك‌سري لهجه تكرار مي گردد. براين اساس براي اينكه گوگل محتواي تارنما را تكراري در لحاظ نگيرد، از تگ HrefLang استفادي مي‌شود. اين كد به شما قابليت و امكان ميدهد URL هاي مختلفي را معين فرمائيد و به Google نشان دهيد كه ورقه فرانسوي شما يك ورژن جايگزين از برگه انگليسي شما ميباشد. تگ HrefLang در hesd تارنما قرار مي‌گيرد به عنوان مثال يك برچسب hreflang كه به يك شيت فرانسوي در لحاظ گرفته گرديده براي خوا‌نندگان در كانادا ميباشد ميتواند مانند اين باشد
و يا اين كه

ورژن انگليسي براي انگليسي زبانان در امارات
ورژن آلماني براي اكران در اتريشThe X Default Tag
hreflang="x-default" در واقع ورژن پيش فرض وب سايت ميباشد كه شما ميتوانيد تعيين فرماييد كه هنگامي برچسب لهجه يا اين كه جاي با هيچ يك از موردها مو جود همخواني نداشته باشد ، به آن ها سرويس ها داده گردد. به اين ترتيب بگوييد كه ورژن تارنما انگلستان و ايالات متحده را در چنگ داريد، البته فردي از استراليا به جستجوي اصطلاحات داراي ربط مي‌پردازد، شما آن ها را به ورژن دلخواه تغيير‌و تحول دهيد.Meta Content Language Tags
برچسب گويش محتواي متا نشان مي‌دهد به html به چه زباني و براي چه كشوري مندرج و در فيض سيگنال هايي به موتور كاوش ارسال مي نمايد تا كاربر مقصود را صحيح تشخيص دهد. مثلا
اين يك سيگنال بسيار ضعيف خيس از برچسب هاي اگرچه استعمال از اين تگ نيز براي ارشادوراهنمايي موتور كاوش كاربرد داراست البته سيگنالي كه‌اين تگ به موتور كاوش ارسال مي نمايد بسيار ضعيفتر از تگ HrefLang ميباشد. اين شيوه در پروژه هاي گسترده دربين المللي چندان آيتم استعمال قرار نمي گيردSchema Markup


به كار گيري از Schema Markup روشي بسيار معمولي و مؤثر ميباشد. براي اينكه به موتور هاي كاوش نشان دهيد كه سايت شما چه چيزي است و در چه مسئله اي فعاليت دارد. Schema Markup يك لهجه جهاني و مشترك ميباشد كه همگي موتورهاي كاوش جهان براي شعور سايت ها به راحتي از آن به كار گيري مي نمايند. شما ميتوانيد اسكيما را به وسيله گوگل تگ منيجر اضافه فرمائيد و نشان دهيد كه در چه ارتباط اي و در كدام جاي ها عمل مي‌كنيد.به خيال و خاطر داشته باشيد كه به كار گيري از اين اسكيما موجب بهبود سكو شما نميشود. صرفا به فهم بهتر موتور كاوش از وب سايت شما امداد مي نمايد. علاوه بر اين به مخاطب داده ها دقيقتري در حاصل كاوش نشان مي‌دهد و استفاده كننده را براي كليك بر روي وبسايت شما بيشتر ترغيب مي نمايد.هدفگذاري جغرافيايي در گوگل
تا اين مرحله شما كل سيگنال‌هاي مربوطه را در وبسايت اجرا كرده‌ايد: شما مرزو بوم مقصود، گويش و زبان عموم، تحقيق واژه كليدي مقصود متناسب براي گويش هر مرزو بوم و با در حيث تصاحب كردن لازمات تجاري و فرهنگي براي seo را انجام داده ايد.درحال حاضر دوران آن ميباشد كه به موتور كاوش اعلام فرماييد كه وب سايت شما دقيقا چه كاري انجام مي‌دهد :شما براي محاسبه، محاسبه seo تارنما چندين زبانه همچون ديگر تارنما ها به گوگل آنالايتيكس ، كنسول گوگل و حتي بينگ نياز داريد تا بتوانيد تحليل فرمائيد كه آيا در مسير صحيح قرار داريد يا اين كه نه. اين ابزار ها مي توانند به شناسايي هر سيرتكامل مسايل فني و نقاط صعف و قوت شما و همينطور گزينش هدف ها مكاني تارنما شما امداد شاياني كنند.شما ميتوانيد همگي دامنه ها ، (يا اين كه تحت دامنه ها و زيرمجموعه ها) را به صورت غير وابسته در هر دو ابزار Analytics و كنسول گوگل و بينگ پايين لحاظ داشته باشيد:بعد از افزودن وبسايت به كنسول گوگل، اطمينان نتايج نماييد كه برچسب هاي hrefLang شما عمل مي نمايند (در شكل بروز نادرست ، چك فرماييد):(در صورتيكه از ccTLD به كار گيري نموده ايد ، اين اتوماتيك شناسايي ميشود.)بعداز اعتنا به سيگنال هاي درون وبسايت براي اعلام به موتور كاوش مي بايست روي سيگنالهاي بيرون از برگه Google My Business و Bing PlacesGoogle عمل نمائيد.


Google My Business و Bing Places
هر دو اين ابزارها به شما اين قابليت و امكان را مي دهد كه كسب ‌وكار خويش و جاي آن ‌ها را اضافه نماييد، تا موتورهاي كاوش بدانند شما كجا فعاليت مي كنيد و همينطور اشخاصي كه پيرو كسب و عمل شما مي‌باشند مي‌توانند براحتي شمارا پيدا كرده و وضعيت شمارا دريابند و براين اساس كساني كه كمپاني شمار ا در نتيجه ها مشاهده مي نمايند نشاني ظريف آن را بر روي نقشه مشاهده مي نمايند.سرعت لود تارنما
يكي‌از اقدامات براي seo وبسايت يكسري زبانه (و كلاً seo) بهبود سرعت وبسايت ميباشد. از سال 2018 ، سرعت بارگذاري سايت شما ميباشد كه به يك ادله درجه بندي موتورهاي كاوش تبديل شده‌است. اين بدان معناست كه، هر تلاشي كه براي بار گذاري سريعتر تارنما نمائيد، تأثير بدون واسطه بر معيار ترافيك سايت شما ميگذارد، به ويژه در‌صورتي‌كه بعضي از صفحه هاي شما نمايد باشد. فاكتور سرعت را براي seo تارنما يك سري زبانه را هم نبايد ناديده بگيريد. عامل ها بخش اعظمي در سرعت وب سايت موءثر مي‌باشند.يكي دست اندركاران مفيد و اساسي براي بهبود سرعت تارنما دقت به هاستينگ يا اين كه ميزباني اينترنت ميباشد. ولي هاستينگ در بهينه سازي وب سايت چندزبانه تا چه اندازه موءثر ميباشد؟آيا به يك host دربين المللي احتياج داريد؟
همان گونه كه گفتيم Google از تعداد متعددي فاكتور براي گزينش دفتر كار شما استعمال مي نمايد، پسوند دامنه، گويش، نشاني ها يا اين كه شهرهايي كه در محتواي شما ظواهر ميشوند، متاتاگ هاي Hreflang و غيره. به اين ترتيب نمي اقتدار ذكر كرد داشتن هاست در وب سايت سرزمين متبوع تنها برهان مهمي براي بهبود سئوي محلي شما شناخته مي گردد. البته تاثيري كه هاست درباره با بهينه سازي خواهد داشت اين ميباشد كه داشتن يك هاست در حدود كاربر مقصود شما سبب ساز ارتقاء سرعت وبسايت شما ميشود. در شرايطي كه استفاده كننده غرض شما در فرانسه ميباشد، تعيين هاست در اروپا هوشمندانه ميباشد، ولي الزامي به داشتن هاست در فرانسه وجود ندارد، چون بخش اعظمي از دست اندركاران ديگر نيز بر سرعت وبسايت شما تأثير مي‌گذارند.

هاست ضعيف با سرعت نادر، محدوديت ترافيك، محدوديت پهناي باند و ... خطري به مراتب بيشتر از اشتباهات امنيتي همدم ميباشد. شما همينطور مي بايست درباره‌ي جاي  سرور تصور كنيد. هرچه مخاطب از وضعيت فيزيكي سرور شما دورتر باشد، بارگيري آن طولاني خيس خواهد بود. بدين ترتيب خودتان يك كانال تحويل محتوا (CDN ) بدست آوريد كه سبب ساز ارتقاء سرعت وب سايت شما ميگردد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.