تكنيك هاي ايده پردازي براي توليد محتوا

مرجع رسمي مقالات تخصصي و حرفه اي سئو

تكنيك هاي ايده پردازي براي توليد محتوا

۲۳ بازديد

نكات اساسي اجراي گردباد فرضي چيره
1) شكستن بي سروصدا عده و مجاورت كردن اشخاص  سئو در مشهد  حاضر در گردهمايي براي ارائه نظرها خويش و براي جذب خلاقيت حداكثري در ايده پردازي.

2) بها گذاشتن به ايده‌هاي مطرح گرديده. يا اين كه ايده مطرح گرديده ديدني ميباشد و موردپسند قرار ميگيرد و در حالتي‌كه كه‌اين رخداد نيفتاد مورد طرح مسئله تلاش خواهد شد گشوده باشد و حتي الامكان محدوديت نداشته باشد تا با طرح قضيه ديگر پيرو آن و ادامه كلام در خصوص آن در شكل قابليت و امكان، مسير ايده پردازي آزاد باشد و شايد درپي مباحث مطرح گرديده ايده‌هاي تازه نيز ظهور نمايد.

3) درپي ايده‌اي باشد كه جلب دقت نمايد. شيوه‌هايي نظير فرمول AIDA قادر است نظارت نمايد ايده محتواي شما براي استفاده كننده قادر است جذابيت داشته باشد يا اين كه نه.

4) تثبيت و مستندسازي هر چيزي كه در نشست گردباد فرضي واقعه مي‌ افتد بر روي تابلو اطلاعات تيم يا اين كه هر بستري كه بتواند در معرض روئت كرد تيم ايجاد محتوا باشد و بتواند به آن ها ياري رساند. از ابزارهاي جذاب آنلاين براي تثبيت و مستندسازي گردباد خيالي مي‌قدرت به MindMapper، Stormboard، Bubble و Scapple اشاره كرد.

ابزارهاي گردباد خيالي
نقشه فرضي (Mind Map)
نقشه فرضي نوعي نموداري درختي ميباشد كه براي ادراك و بخاطر سپردن بهتر داده ها و دسته بندي و نظم دهي آن در ذهن خويش به كارگيري ميكنيم. ساختار اين نمودار شعاعي ميباشد يعني از يك راس استارت مي‌گردد و بصورت شعاعي وسيع ميگردد.

يك مثال نقشه فرضي براي دسته بندي نكات مربوط به تعطيلات

نقشه مفهومي (Concept Map)
نقشه مفهومي براي پي بردن معني مسئله و ارتباط في مابين اجزاي متفاوت استعمال مي گردد. در سود تمركز در پباده سازي نقشه مفهومي بر روي رابطه ها ميباشد و مي بايست ارتباط ها معلوم گرديده بر روي آن مشخص و معلوم و نامگذاري گرديده باشد.

3) تحقيق رقابتي
در آغاز بايستي بدانيم مراد از رقبا دقيقا چه چيزي است؟ از آنجايي كه اكثري از ايجاد محتوا در بعدازظهر ديجيتال در بستر وب ميباشد، به اين ترتيب بايستي دانست كه رقباي شما علاوه بر رقبا در دنياي حقيقي وواقعي كه براي عرضه كالا يا اين كه خدمتي در بازار معلوم با شما رقابت دارا‌هستند صرفا يك دسته از رقباي شما‌را دربرگيرنده ميشود. دسته دوم از رقبا آنهايي ميباشند كه ظاهرا شدن بر روي صفحه هاي موتورهاي كاوش اينترنتي نظير گوگل در ايجاد محتوا با شما رقابت دارا‌هستند. در بسيار مواقع اين دو دسته با يكديگر همپوشاني دارا هستند. در رقابت با آنان شما بايستي ابزاهايي تحت عنوان مزيت رقابتي خويش در مشت داشته باشيد تا به شما ياري دهد كه در رقابت بر رمز ساخت و ساز محتوا و ايندكس شدن در موتورهاي كاوش و در غايت باعث به چشم شدن محتواي شما ميگردد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.