نوشتهعلمي داراي ارتباط : فراگيري پيوند سازي براي بهبود بهينه سازي وبسايت سئو در مشهد وكلا و شركتهاي حقوقي
يك راه و روش مطلوب براي پرهيز از توليد محتواي تكراري، به كار گيري از تگ rel=”canonical”با خصوصيت «خويش ارجاعي» در كنار تگهاي rel=”prev” و rel=”next” ميباشد. براي شعور بهتر، بد وجود ندارد نگاهي به نمونه تحت داشته باشيد:
افزودن تگ rel=canonical، ارتباطي شفاف في مابين كاغذهاي متفاوت را نشان داده و از ساخت و ساز محتواي تكراري خودداري مينمايد.
به دنبال، برخي از ايرادات رايج را با يكديگر مرور خوا هيم كرد:
قرار دادن تگهاي پيوند در محتواي مرتبط با قسمت ؛ اين تگها تنها با قرارگيري در نصيب از كد HTML شما بوسيله موتورهاي كاوش پشتيباني خواهند شد.
افزودن لينك و پيوند rel=”prev” به اوليه برگه (به عبارتي ورقه ريشه) از تيم كاغذها يا اين كه افزودن تگ rel=”next” به پاياني كاغذ؛ براي مجموع ورقههاي اين زنجيره، هر دو مشخصه لينك و پيوند بايستي مصرف شده گرديده باشد.
به نشاني ورقه مهم خويش دقت فرماييد؛ اين احتمال وجود داراست كه در ?page=2، نياز باشد rel=prev را به تگ canonical لينك دهيد، خير به ?page=1.
كد نصيب از يك تيم چهارصفحهاي بايستي شبيه چيزي مثل ذيل باشد:
يك تگ برگه بندي در شيت ريشه به برگه بعدي در گروه اشاره نمايد:
تصحيح اِلمانهاي ورقه
مطابق با چيزي كه پيشخيس يك كدام از كارشناسان گوگل به اسم جان مولر (John Mueller) اعلام كرده بود، گوگل صفحه هاي ورقه بندي گرديده را تحت عنوان گروهاي از صفحه هاي كه با يكديگر تلفيق گرديده باشند، نميشناسد. به ذكر ديگر، هر كدام از اين كاغذها ميتوانند براي به چنگ آوردن سكو بهتر با ورقه ريشه شما رقابت نمايند.
به مراد تشويق گوگل براي برگشت به ورقه ريشه در SERP (ورقه حاصل موتور كاوش) و پرهيز از اكران اخطارهاي «متا ديسكريپشن تكراري» يا اين كه «تگهاي تيتر تكراري» در گوگل سرچ كنسول، بايستي كدهاي خويش را تصحيح فرماييد.
درحالتي كه برگه شالوده چنين فرمولي داشته باشد:
صفحه هاي بعداز آن نيز ميتوانند بهاين شكل باشند:
مطابق با تصاوير پيوستگرديده، اين صفحه هاي به سيرتكاملاي هدفمند بازنويسي گرديدهاند تا از اكران آن ها به مكان برگه مهم در حاصل كاوش پرهيز گردد.
در صورتيكه با اعمال اين تغييرات، گشوده هم شاهد درجه به دست آوردن نصيبهاي كاغذ بندي گرديده در SERP بوديد، سراغ تاكتيكهاي سنتي seo on-page برويد؛ مانند:
باصرفه نكردن (يا اين كه از في مابين باصرفهسازيهاي گذشته) تگهاي H1 در صفحه ها كاغذ بندي گرديده
افزودن نوشتههاي موثر بهينه سازي-گرديده به كاغذ اساسي (خير بقيه صفحه ها)
افزودن يك تصوير مربوط به نام فولدر با صرفهگرديده و تگ alt به كاغذ مهم (خير بقيه صفحه ها)
نوشته ي علمي داراي ربط : معرفي بدترين تكنيكهاي seo وبسايت كه بايستي در سال ۲۰۲۰ از آنها صرف لحاظ نمائيد
ورقههاي ورقهبندي گرديده را به نقشه روش XML اضافه نكنيد
اگرچه از نگاه فني، ايندكس نشاني بقيه صفحه هاي قابليتپذير ميباشد، اما آنان براي صرف ميزان دارايي كراول، از نگاه بهينه سازي در حق تقدم نيستند.
با اين تفاسير، چنين شيتهايي به نقشه رويكرد XML وابستگي ندارند.
رئيس پارامترهاي كاغذ بندي در گوگل سرچ كنسول
چنانچه اين قابليت و امكان را داشتيد، شيتبندي را به مكان يك نشاني ايستا، در قالب يك نشاني كمي اجرا نماييد؛ مانند:
example.com/category?page=2 به مكان example.com/category/page-2
اگرچه به كار گيري از چنين قالبهايي به مكان يكديگر هيچ تاثيري روي رنكينگ يا اين كه كراول شدن اينترنتوب سايت ندارد، البته پژوهش ها نشان دادهاند كه بهحيث مي رسد ربات گوگل، الگوهاي URL را مبني بر نشانيهاي پويا حدس مي زند؛ براين اساس، اين مبادرت قادر است گامي مازاد براي بهتر چشم شدن صفحه هاي تارنما تلقي خواهد شد.
در آن سو، اين فعاليت يك خلل نيز دارااست و آن احتمال به دام افتادن خزنده گوگل يا اين كه ديگر موتورهاي كاوش در صفحه هاي خالي ميباشد. براي شعور بهتر، سراغ به عبارتي نمونه بالا يعني گروهاي چهارصفحهاي از محتوا مي رويم.
فكر كنيد نشاني تحت، پاياني شيت از وبسايت شما باشد:
www.example.com/category?page=4
حالا در صورتيكه گوگل با به كار گيري از شماره كاغذهاي پويا بخواهد صفحه ها ديگر وبسايت مثل گزينه ذيل را حدس بزند؛
www.example.com/category?page=7
ميزان دارايي كراول را صرف صفحاتي خواهد كرد كه خالي ميباشند و نهايتا در چرخهاي از صفحه هاي بيآخر به دام خواهد زمين خورد. براي خودداري از اين واقعه، مطمئن گرديد كه كد شرايط ۴۰۴ HTTP براي كل برگهبنديهايي كه بخشي از تيم اساسي شما نيستند، در حيث گرفته گرديده باشد.
يك كدام از ديگر از مزاياي اين منش، قابليت و امكان تهيه و تنظيم پارامتر در موقعيت “Paginates” به مراد كراول كردن همگي نشانيها (Every URL) يا اين كه هيچ آدرسي (No URLs) در گوگل سرچ كنسول در هر دوران ميباشد. براي انجام اين عمل هم نيازي به امداد گسترشدهندگان يا اين كه وبمسترهاي ديگر نخواهد بود.
هيچوقت محتواي صفحه ها شيت بندي گرديده را با آرم # نمادگذاري نكنيد چون چنين قسمتهايي از كاغذ علاوه بر باصرفه نبودن براي موتور كاوش، قابل كراول يا اين كه ايندكس هم نيستند.