چطور از داده هاي گوگل اناليتيكس استفاده كنيم

مرجع رسمي مقالات تخصصي و حرفه اي سئو

چطور از داده هاي گوگل اناليتيكس استفاده كنيم

۹ بازديد

نشانه گيري با داده هاي گوگل آناليتيكس
واژه و كلمه‌هاي كليدي اساسي در گوگل آناليتيكس
عمل كردن با گوگل آناليتيكس سهل و آسان ميباشد سئو در مشهد  ولي براي به كار گيري از اين خدمت نخست بايستي چندين كليد كلمه را به خيال داشته باشيد.

Audience : زماني شما وارد گوگل آناليتيكس مي‌شويد به طور پيش فرض اولي گزارشي را كه مشاهده ميكنيد، گزارش خلاصه ي مخاطبان خواهد بود. اين گزارش در گوگل آناليتيكس به شما ميگويد چه تعداد يوزرها نو و يا اين كه تكراري از وبسايت شما بازديد داشته اند و براي اين بازديد چه واحد سنجش بازه زماني سپري كرده اند.

Session: بازه وقتي ميباشد كه يك استفاده كننده در سايت شما فعال ميباشد. يك زمان در گوگل آناليتيكس، معمولاً مشتمل بر خصوصي كار هايي ميشود كه يك استفاده كننده در يك محدوده ي هنگامي ۳۰ دقيقه اي انجام مي‌دهد. در شرايطي‌كه استفاده كننده از تارنما بيرون خواهد شد و در كمتر از ۳۰ دقيقه به آن برگردد نيز جزء به عبارتي عصر ي پيشين به حساب آورده مي شود.

User : تمام اشخاص يا اين كه دستگاه هايي (IP) كه از وبسايت شما بازديد كرده اند.

Page/Session : معدل بازديدهاي انجام يافته از يك برگه در زمان يك زمان مي‌باشد. اين گزارش در گوگل آناليتيكس به صورت كلي نشان مي‌دهد كدام صفحه ها بيشتر و بهتر آيتم عشق و علاقه يوزرها قرار گرفته ميباشد.

Pageview : به تعداد مجموع بازديدهاي انجام يافته از تارنما شما گفته مي‌شود. بازديدهاي تكراري يوزرها نيز در‌اين شمارش اكانت ميگردند.

Unique Pageview : در گوگل آناليتيكس به يك بازديد اختصاصي، unique pageview ميگويند. يك بازديد منحصربه‌فرد، وقتي حادثه مي افتد كه يك استفاده كننده صفحه هاي زيادي را در يك زمان مشاهده مي نمايد. گوگل آناليتيكس ترجيح ميدهد بازديد از صفحه ها مختلف را يك بازديد تلقي نمايد.

Avg. Session Duration : در گوگل آناليتيكس به معناي معدل هنگامي يك زمان است.

Bounce Rate : به درصد عصر هاي يك برگه Bounce Rate ميگويند. اينها عصر هايي مي باشند كه يك استفاده كننده برگه ي وبسايت شمارا مشاهده مي نمايد و از به عبارتي شيت از تارنما شما بيرون مي‌شود.

New Sessions % : معدل درصد بازديدهايي ميباشد كه براي اولي توشه به وسيله يوزرها نو واقعه مي افتد. اين آيتم در گوگل آناليتيكس واحد سنجش نيكي براي نظارت تغييرات فاحشي كه بر روي وبسايت خويش مي دهيد، است.

Real-Time : در‌اين قسمت از گوگل آناليتيكس شما مي‌توانيد ببينيد چه تعداد مخاطب اكنون در تارنما شما حضور دارا هستند. همينطور در ۶۰ ثانيه پيشين و ۳۰ دقيقه قبلي چه تعداد مراجعه كننده داشته ايد.

همينطور در گوگل آناليتيكس با به كارگيري از مورد هاي Locations مي‌توانيد بفهميد يوزرها از كدام كشورها به سايت شما وارداتي اند. مورد هاي Traffic Sources و Behavior نيز نوع ورود و اخلاق و رفتار بازديدكنندگان تان را نشان ميدهد. براي آنكه بدانيد آيا يوزرها با وبسايت شما وارد تعامل گرديده اند يا اين كه نه، براي مثال در كارخانه يا اين كه مجله ي شما نام نويسي كرده اند، از آيتم ي Conversions به كار گيري نماييد.

Acquisition: گوگل آناليتيكس به شما اين قابليت و امكان را ميدهد كه با به كار گيري از اين نصيب دريابيد كه يوزرها از كدام مسير به تارنما شما وارداتي اند.

Organic :اين آيتم در گوگل آناليتيكس اشاره داراست به ترافيك ساخت‌و‌ساز گرديده به وسيله بازديدكنندگاني كه توسط موتورهاي كاوش وارد وبسايت شما گرديده اند. از جمله از گوگل وارداتي اند.

شايد اين پست هم برايتان جذاب باشد : كاملترين تاريخچه بروزرساني هاي الگوريتم هاي گوگل از سال 2000 تا امروز
Direct : دايركت در گوگل آناليتيكس اشاره دارااست به طريق ي ورود يوزرها به وبسايت شما، كه با وارد كردن بي واسطه نشاني وبسايت در مرورگرها بوده ميباشد يا اين كه با كليك كردن بر روي بوك برند يا اين كه كليك بر روي نشاني تارنما كه در آدرس اينترنتي يا اين كه متن ديگري درج شده ميباشد.

Referral: اين آيتم در گوگل آناليتيكس نشان ميدهد كه ترافيك ساخت و ساز گرديده بوسيله يوزرها توسط ي پيوند ها در تارنما هاي ديگر كه به تارنما شما لينك و پيوند داده اند، تاسيس شده است.

Social : تعداد عصر هايي را نشان ميدهد كه يوزرها از روش شبكه‌هاي‌اجتماعي به وبسايت شما وارداتي اند.

Email : نشان ميدهد كدام بازديدها از روش لينك و پيوند جانور در آدرس اينترنتي هاي ارسالي ميباشد.

Paid Search: اين مورد در گوگل آناليتيكس معين مي نمايد چه كاربراني از روش تبليغات، وارد سايت شما گرديده اند.

Behavior:در‌اين قسمت از گوگل آناليتيكس نيز شما مي‌توانيد خلق يوزرها را در امر محتوا، سرعت صفحه هاي و جستجوي وبسايت نظارت فرماييد.

Behavior Flow: اين مورد مسير تكان يوزرها از يك ورقه به كاغذ ي بعدي را براي شما رسم مي نمايد. شما با امداد اين گزارش در گوگل آناليتيكس در مي‌يابيد كدام مطالب براي يوزرها ديدني خيس بوده و گزينه اعتنا آنان قرار گرفته ميباشد و همينطور ميتوانيد ريزش يوزرها از هر كاغذ را با يك نگاه به‌اين مسير متوجه گرديد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.