چگونه رپورتاژ بنويسيم

مرجع رسمي مقالات تخصصي و حرفه اي سئو

چگونه رپورتاژ بنويسيم

۲۳ بازديد


آيا تا به حالا واژه و كلمه رپورتاژ اطلاع رساني (ريپورتاژ اطلاع رساني) به گوشتان خورده ميباشد؟ در صورتي‌كه در فضاي ديجتال ماركتينگ فعاليت مي‌كنيد، سئو در مشهد احتمال زياد اين عبارت را شنيديد، كه چندين تارنما ها رپورتاژ مي‌گيرند و چندين موسسات و اشخاص رپورتاژ ميخرند، البته خويش اين كلمه و واژه رپورتاژ چه مي باشد و چه مفهومي دارااست؟ آيا دادن رپورتاژ مي‌تواند سبب بهبود بهينه سازي تارنما شما خواهد شد و شمارا به كاغذ اوليه گوگل بياورد؟ در‌اين نوشته‌ي علمي قصد داريم به‌اين سوالهاي جواب دهيم و يادگرفتن دهيم كه چه گونه رپورتاژ بنويسيم.
رپورتاژ چه مي‌باشدرپورتاژ Reportage متني تبليغي ميباشد كه به خواسته معرفي سرويس ها يك كمپاني يا اين كه حتي افراد ميباشد. نكته اي كه داراي اهميت ميباشد، نحوه نگارش رپورتاژ اطلاع رساني ميباشد به طوري كه خواننده به طور غير بدون واسطه با سرويسي وبسايت شما آشنا خواهد شد و تبليغات به نوعي بي طرفانه شكل گيرد. از آن جاييكه كه رپورتاژ اطلاع رساني معمولا در رسانه هاي داراي اعتبار منتشر مي‌شود، عموم به طور ناخوداگاه اعتماد بيشتري نسبت بدين تبليغ در مقايسه با شرايط تكثير معمولي دارا هستند. در‌صورتي‌كه بخواهيم در مورد تاريخچه رپورتاژ خبري مشاجره كنيم، مي قدرت ذكر كرد كه‌اين واژه به طور تقريب 70 سال ميباشد كه وارد ادبيات انتقادي رسانه ها شده‌است. ولي اين را اضافه كنيم كه رپورتاژها مدام در سوي تبليغات مثبت توليدات نيست بلكه برخي مواقع قصد رپورتاژ يك آگهي همگاني عليه يك تيم ميباشد.
تصور ديگر هم اين كه شايد شمايي كه از روش وب سايت هاي خبري با اين واژه آشنا شديد، تصور كنيد كه رپورتاژ اطلاع رساني يعني تبليغ يك تارنما در تارنما ديگر! كه مي بايست بگم اين وضعيت خاصي از رپورتاژ ميباشد، به اين دليل كه به عنوان مثال رپورتاژ مي‌تواند تبليغ محصولي – شركتي- فردي (مثبت يا اين كه منفي)  در تلويزيون و يا اين كه بقيه رسانه ها باشد.
به جهت اعتماد به مخاطبان به رسانه‌ها، رپرتاژ اطلاع رساني‌ها بسيار اثرگذار ميباشد و به همين برهان در كشورهاي توسعه يافته قانون ها بسيار مشقت عليه رپرتاژ اطلاع رساني‌ها مصوب و مي شود.
تاثير رپورتاژ اطلاع رساني بر seoبه شرط اين كه سايتي كه ريپورتاژ اطلاع رساني در آن مي دهيد، تارنما معتبري باشد مانند يك خبرگزاري و شما هم اصول رپورتاژ نويسي را رعايت كرده‌با‌شد، اين رپورتاژ مي تواند تاثير بسيار متعددي در بهينه سازي وبسايت شما داشته باشد. زيرا اين ها وب سايت هاي معتبري هستند و بك لينك و پيوند هاي دريافتي كاركشته به وب سايت شما ميدهند.
ساختار رپورتاژآيا به لحاظ شما تايپ كردن رپورتاژ نياز به درك كردن اصولي خاص دارااست؟ يا اين كه به آساني تايپ كردن يك خبر در بلاگ ميباشد؟ توصيه مي‌كنم مطلقا ادامه نوشته‌ي علمي را بخوانيد تا به پاسخ اين سئوال برسيد
مهم‌ترين اصل رپورتاژ نويسياقتدار نويسندگي در صورتي شما تاليف كننده خير مي‌باشيد، احتمالا با يه خرده تمرين مي‌توانيد يك رپورتاژ خوب بنويسيد. چرا اقتدار نويسندگي؟ در جواب بدين پرسش اين طور مي توانم پاسخ بدم كه رپورتاژ هم نوعي تبليغ ميباشد و برخي مايحتاج ميباشد به طور بدون واسطه به خواننده خودتان را معرفي فرماييد كه ما كمپاني … هستيم و سرويس ها ما دربرگيرنده ارائه خدمت هاي … و…. است. البته چرا بايستي شما‌را گزينش نمايند؟ به خيال و خاطر سرويس ها عالي كه ارائه مي دهيد؟ خب در صورتي‌كه جواب شما اين ميباشد كه خدماتي كه ما ارائه مي‌دهيم، تماما اختصاصي و يكتاست و هيچ كمپاني رقيبي اين خدمت را ارائه نمي دهد. بايستي در جواب به شما بگم كه‌اين ادله كفاف نمي دهد! در حالتي كه شما نتوانيد استفاده كننده را كنجكاو نماييد كه به سرويس ها و كمپاني شما عشق و علاقه مند گردد و به وبسايت شما نيايد، عملا در‌اين مرحله مخاطبي جذب نكرديد. به ذكر بهتر بعضا مواقع مايحتاج ميباشد كه شما يك اسكن رايتر باشيد! اسكن رايتر كسي ميباشد كه متن و محتوايي توليدي وي به قصد فروش ميباشد.
خصوصيت هاي رپورتاژ مفيديك رپورتاژ خبري خوب، مي بايست خصوصيت هاي پايين را داشته باشد.
خير خيلي كوتاه، خير خيلي بلندتمامي خصوصيت هاي مال را ذكر نكند.استفاده كننده تشويق خواهد شد تارنما شمارا ببيند.متن رپورتاژ به نحوه غير بدون واسطه تبليغ نمايد.طرز نگارش و ذكر مقاله ديدني و سرازير باشد.در رپوتاژ، از عكس هاي منحصربه‌فرد مستعمل باشد.هدف ها رپورتاژ خبريبا‌يقين نشر رپورتاژ توانا در خبرگذاري ها و تارنما هاي داراي اعتبار به برندينگ شما امداد متعددي خواهد كرد، ولي چنانچه از منظر تبليغ نويسي بخواهيم رپورتاژ را چك كنيم، مي قدرت دو شرايط ممكن براي آن متصور شد.
تبليغات با غرض باخبر سازيتبليغات به طور بي واسطهدر تبليغات اينترنتي و كلا هر تبليغي كه با قصد با خبر سازي شكل ميگيرد، غرض شناخت مخاطبين با مارك ماست. به اين ترتيب در دنيايي كه مملو از تبليغات رنگارنگ ميباشد، در‌حالتي كه بخواهيد تبليغ شما روي ذهن كاربر تاثير بذارد و در ناخوداگاه مشتري مارك شما نقش ببندد، نياز به تكرار تبليغ داريد.
به عنوان مثال به نمودار تحت اعتنا نمائيد. همانطور كه مشاهده مي‌كنيد ، مارك دور انديشي Brand awareness با ارتقاء تبليغات شكل مي‌گيرد. واحد سنجش تبليغات در هر كسب و كاري گوناگون ميباشد ولي به طور معمول براي اين كه تبليغات شما در روي ذهن كاربر اثر بگذارد و او‌را تشويق به خريد يا اين كه استعمال از خدمت شما نمايد، حدافل 3 توشه با يك دوران بندي خاص بهتر ميباشد تبليغات به مشتري نشان داده گردد.
تاثير رپورتاژ در خريد مشتريان
مرجع اين نمودار وب سايت nielson است ( يك كدام از مراجع داراي اعتبار جهان در موضوع ارزيابي اخلاق و رفتار مشتريان و خريد در مطالعه آماري بيشتراز 100 مرزو بوم عالم)

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.