به عنوان يك فريلنسر چگونه مخاطب كسب و كار را بشناسم؟

مرجع رسمي مقالات تخصصي و حرفه اي سئو

به عنوان يك فريلنسر چگونه مخاطب كسب و كار را بشناسم؟

۱۹ بازديد


يك كدام از مهم ترين نصيب‌هاي كه شما تحت عنوان يك فريلنسر آفريننده محتوا مي بايست   سئو در مشهد  بدانيد اينه كه پيش از آغاز ساخت و ساز محتوا بايستي كاربر‌هاي اون كسب وكار رو بشناسيد يعني بدونيد كه چه پرسونايي دارا‌هستند و از چه نوع محتوايي بيشتر خوششون مياد. به عنوان مثال بيشتر محتوايي رو دوست دارا‌هستند كه با گويش علمي مندرج يا اين كه دنبال اين مي باشند كه محتوايي بخونند كه خيلي بي آلايش درج شده باشه... آشنايي پرسوناي استفاده كننده بعضي عمل بسيار دشواري مي‌تونه باشه به دليل آنكه معمولا اشخاص گوناگون بر طبق عشق و علاقه‌مندي‌هاي گوناگون و الگوريتم‌هاي تصميم‌گيري متنوع، متعدد كار مي‌نمايند و اين فرآيند ساخت و ساز محتوا را براي شما كه بدور از گروه‌ايد سخت خواهد كرد. فضاي عمل فريلنسري به نوعي ايجاب ميكند كه شما شيوه‌ها و ترفندهايي را بشناسيد كه بتوانيد فارغ از حضور فيزيكي نياز اطلاعاتي خودتون را برطرف فرماييد. به همين عامل در عصر يادگرفتن ايجاد محتوا اين نكات و ترفندها تشريح شده‌است. 
عموما استراتژيست‌هاي محتوا، مخاطبان را در بين ۵ تا ۷ دسته طبقه‌بندي مي‌نمايند كه ولي فعاليت بسيار مشقت بار، دوران‌بر و پرهزينه‌اي ميباشد كه شايد خيلي به عمل شما تحت عنوان يك فريلنسر هم نياد. شما براي اينكه هم‌زمان متعددي نذاريد و هم در غايت يك محتواي كيفيت بالا ساخت‌و‌ساز نمائيد مي‌تونيد مجموع كاربر‌ها را در فضاي اينترنت را به دو دسته تقسيم نماييد. كاربر‌هاي علم محور و استفاده كننده‌هاي ارتباط محور. شما حتي اين داده ها رو مي‌تونيد از چك محتواي وبسايتشون هم حدس بزنيد. براي مثال بريد عنوان مقاله ها رو ملاحظه كنيد، لبريز بازديدترين مقالاتشون رو تحت عنوان دوستداشتني‌ترين محتوا براي مخاطبها ملاحظه كنيد و شايد يك سري محتواي ساخت‌و‌ساز گرديده رو گشوده فرماييد و ملاحظه كنيد با چه ساختاري مندرج و روي چه المانهايي ساخت شده‌است.


دسته بندي پرسوناي استفاده كننده براي ايجاد محتواي متنيشما تصور كنيد حال حاضر هر سايتي كه به شما پيشنهاد ايجاد محتوا بده، شما مي‌تونيد با آناليز تعدادي تا پرسش و آناليز يكسري شاخص كليدي در وبسايتش، تشخيص بديد كه بيشتر استفاده كننده‌هاي اون كسب‌وكار جزو كدوم يكي‌از دو دسته پرسوناي كاربر شما ميباشند و از اون مهمتر كه براي هر كدوم چه‌گونه بايستي ساخت و ساز محتواي كيفيت عالي انجام بديد و لحاظ استفاده كننده‌ها را جلب فرماييد. از جمله شما حتي مي‌تونيد كاربر‌هاي زوميت و چطور رو هم با به كارگيري از همين فرمول معمولي از خارج و سواي اينكه داده ها دقيقي از مديران اين اينترنت‌تارنما‌ها ‌بگيريد، طبقه‌بندي فرماييد.


شما در نصيب اوليه ويديوهاي اين زمان يادگرفتن ساخت محتوا قراره خاطر بگيريد كه چه جوري و با به كار گيري از چه طرز‌ها و تكنيك‌هايي ميشه كاربر كسب‌وكار رو آشنايي.
 
۳- كليدواژه چه است و چه‌طور لغات كليدي پربيننده را پيدا كنم؟كليدواژه‌ها لغات و عباراتي ميباشند كه دقيقا شما رو به نياز مخاطبان مي‌رسونند به دليل آن كه هر مخاطبي متناسب با نياز خودش اون عبارت يا اين كه واژه رو در گوگل كاوش مي‌كنه. شما خودتون هم احتمالا بارها براتون پيش اومده كه هر سوالي داريد فقط هر كه مدام در دسترستون است گوگل ميباشد و اونجا يه واژه و كلمه يا اين كه عبارتي رو سرچ ميكنيد كه به هدفتون برسيد اينها دقيقا همون كليدواژه‌ها ميباشند.


 
چرا بايستي از كليدواژه استعمال ‌كنيم؟پيش از اينكه شما بدونيد به چه شكل كليدواژه‌ها را پيدا نمائيد بايستي اهميت و ادله به كار گيري از كليدواژه‌ها و كلمات كليدي رو در ساخت محتواي متني بدونيد. كسب و كاري كه شما براش ساخت محتوا ميكنيد نياز داره كه اون محتوا در غايت به دست مخاطبهاش برسه و استفاده كننده‌هاي بيشتري بتونن اون رو ببيند، خب چه وقتي كاربر بيشتري محتواي ساخت‌و‌ساز گرديده شما رو مي بينند؟ اين رخداد زماني ميافته كه گوگل تحت عنوان مرجعي كه مخاطبها رو به نيازشون ميرسونه، محتواي شما رو تحت عنوان يه راه‌حل براي نياز استفاده كننده‌ها تشخيص بده. پس مايحتاج داره كه يه محرمانه پارامتر رو بررسي كنه كه از اولي روز تا حال حاضر دايم داره الگوريتم‌هاي نو رو توسعه و گسترش مي دهد و آپ تو ديت‌هاي تازه مي دهد كهبتونه اين فعاليت رو به شايسته ترين نحو انجام بده و ظريف‌ترين و نزديكترين مورد به نياز كاربر رو بهش نشون بده.
پس اگه شما محتوايي كه ساخت و ساز ميكنيد رو اصطلاحا براي موتورهاي كاوش باصرفه نماييد اقبال چشم شدن محتواتون رو بيشتر كرديد كه بدين عمل ميگيم رعايت اصول seo در محتوانويسي. يكي پارامترهاي مهمي كه مورد مهم محتواي شما رو به گوگل معرفي مي‌كنه همين كليدواژه‌ها مي باشند. گوگل الگوريتم‌هاي گوناگون رو براي تشخيص اين موردها توسعه و گسترش داده ميباشد.
با الگوريتم مرغ مگسخوار گوگل بيشتر آشنا شويمبه لحاظ شما كدام‌يك بيشتر جلب اعتنا مي‌نمايد، در جذب استفاده كننده بهتر فعاليت مي‌نمايد و كاربر بهتر آن‌ را به خيال و خاطر مي‌سپارد؟
يك گزاره ۲۰۰ واژه‌اي كه شايد مجموعاً ۲ يا اين كه ۳ واژه بدردبخور در آن وجود دارااست؟يك جدول كه كليه داده ها موثر را خلاصه كرده؟هنوز كه هنوزه توده‌اي به اصطلاح كارشناس بهينه سازي سماجت دارا‌هستند متن بنويسيد، صرفا و صرفا متن! اين اشخاص بر اين باورند كه هرچه متن بيشتري بنويسيد و محتواي خويش را لبريز نماييد از عبارات بي نتيجه، گوگل بيشتر مي‌پسندد و شما پيروز‌خيس خواهيد بود، درجه بهتري در گوگل ميگيريد و در جذب استفاده كننده بهتر فعاليت ميكنيد.
گرچه به صورت تمام محتوايي كه داده ها متعددي ارائه دهد (اعتنا نمائيد داده ها زياد خير كلمه ها زياد) از ديد گوگل محتواي بهتري به حساب ميآيد البته اين اشخاص از يك نكته بسيار اساسي غافل‌اند و آن اين ميباشد كه گوگل بيشتر از هرچيز به استفاده كننده اهميت ميدهد پس در‌حالتي كه مخاطبتان نتواند با يك محتواي روستا هزار كلمه و واژه‌اي رابطه برقرار نمايد، الگوريتم‌هاي گوگل نيز سريعاً آن محتوا را ناديده مي گيرند.
هم اكنون بازگرديم به سؤالي كه در صدر پرسيديم؟ كدام محتوا بيشتر اعتنا كاربر را جلب مي‌نمايد و بهتر به خيال و خاطر سپرده مي‌گردد؟
جواب بدين سؤال را مي توانيد در شيوه سعي الگوريتم مرغ مگسخوار كاوش نماييد چون وظيفه مرغ مگسخوار اين ميباشد كه به‌دنبال كوچك‌ترين و مفيدترين بخش‌هاي محتواي شما بگردد (به عبارتي نصيب‌هايي كه ريلكس‌خيس به خيال و خاطر سپرده ميگردند و بيشتر دقت جلب مي‌نمايند) و آن را به كاربر نشان دهد. كه به‌اين نصيب‌ها ميكروكانتنت مي گوييم. پس در صورتي‌كه فريلنسري ميباشيد كه نمي خواهيد با مرغ مگس‌خوار قهر باشيد، بهتر ميباشد سريعاً سراغ محتوايتان برويد و در آن از تيترها، بولت‌ها، شماره‌گذاري، جداول، ليست‌ها و... استعمال فرماييد.
با الگوريتم پانداي گوگل بيشتر آشنا شويمالگوريتم پانداي گوگل به محض ورودش در سال ۲۰۱۱ "عبارت هرچه بيشتر بهتر" را با "عبارت هرچه مفيدتر، بهتر" جايگزين كرد. تمامي فريلنسرهاي متني و خالق‌هاي محتوا شيدا پاندا مي‌باشند مي دانيد چرا؟ زيرا پاندا به آنان اعتنا كرد. بعد از سال ها اعتنا به تعداد بك‌پيوند و كليدواژه بوسيله ربات‌هاي گوگل بالاخره با ورود الگوريتم پاندا گوگل توانست قيمت محتوا را فهم نمايد.
پاندا ميتواند با ادراك رابطه كليدواژه‌ها با هم، نسبت تعداد لغت ها به تعداد كدهاي نرم افزار نويسي، رابطه محتواي حاضر با بقيه محتواي وبسايت و... پي غالب شود محتوايي كه نوشته‌ايد چقدر نياز كاربر را مرتفع مي‌نمايد و آيا محتوايي كه به وي نشان مي‌دهيد به عبارتي محتوايي ميباشد كه كاربر شما با جستجوي كليدواژه در پي آن مي‌شود يا اين كه نه.


شما در‌اين عصر آموزشي ايجاد محتوا قراره خاطر بگيريد چه‌گونه كليدواژه‌هاي پربيننده را پيدا فرماييد و از چه ابزارهايي براي كليدواژه‌يابي ميشه بهره برد و از اونها مهمتر  چه طور از كليدواژه‌ها در محتوا به كارگيري فرماييد تا درنهايت بتونيد يك محتواي متني كيفيت خوب ايجاد فرماييد.


مقام استعمال از كلمه ها كليدي در ساخت محتواي متنيشما مي بايست بدونيد كه خروجي اكران محتوا در گوگل به شكلي ميباشد تا بتونيد به صحت از كليدواژه‌ها به كار گيري فرمائيد.


۴- زمينه محتوا و فرمت نوشته‌ي علمي را گزينش فرمائيدشايد خيلي از توليدكنندگان محتوا و فريلنسرها با تعيين زمينه متنوع براي يك سرفصل اثبات اختلال داشته باشند. اما اين نقص‌ صرفا در فضاي فعاليت فريلنسري واقعه نمي‌افته بلكه خيلي از كسب‌وكارها هم با اين موضوع نقص‌ دارا‌هستند. يعني احتمالا كليدواژه گزينش كردند البته نميدونن از چه جنبه‌هاي متفاوتي ميشه به يك مضمون‌ نگاه كرد. شما طرز‌هاي زيادي براي ايده‌پردازي و  گزينش قضيه محتوا داريد. يكي اون طرز‌ها ايده تصاحب كردن از فرمتهاي متعدد محتواي متني ميباشد. چهار فرمت مقاله ها چگونگي، بررسي ليستي، مقايسه‌اي و گفت‌و‌گو محور، جزو پركاربردترين فرمتهاي محتواي متني ميباشند.


چهار فرمت ساخت‌و‌ساز محتواي متنيمتناسب با ساختار هر فرمت و اهدافي كه هر فرمت خواهند داشت، ايده‌هاي متفاوتي براي ساخت‌و‌ساز محتوا خوا هيم داشت.
فرض نماييد بخوايم از فرمت مقاله‌ها چگونگي براي ايده‌پردازي و كشف كردن قضيه به كارگيري كنيم. مي بايست اوليه بدونيم كه عموما مقصود نوشته‌ي‌علمي چگونگي در مجموع  فراگيري دادن به كاربر است. يعني مي بايست در غايت كاربر بتونه نحوه انجام دادن يه كاري رو بدون نقص حافظه بگيره و اگه كسب و كاري هدفش جذب بازديدكننده باشه اين نوع مقاله‌ها احتمالا  آيتم‌ نيكي ميباشند كه شما تحت عنوان فريلنسر خالق محتوا بريد سراغشون و ازشون ايده بگيريد و به كسب‌وكار سفارش بديد. ولي قاعدتا مقاله ها چگونگي يا اين كه مقاله ها How to براي هدف ها ديگر در قيف بازاريابي محتوا هم قابل استعمال ميباشند.
 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.