تحقيق و شناسايي جايگاه جستجوها و مخاطبان موبايلي

مرجع رسمي مقالات تخصصي و حرفه اي سئو

تحقيق و شناسايي جايگاه جستجوها و مخاطبان موبايلي

۱۹ بازديد

بعد ها (Dimensions): مراد از آن گاه (يا اين كه دايمنشن) سئو در مشهد يكي مختصات و خصوصيت‌هاي بارز اينترنت‌تارنما يا اين كه برنامۀ تلفن همراه ميباشد كه قادر است مقادير مختلفي را بپذيرد. نوع مرورگر، صفحۀ خروج استفاده كننده، صفحه هاي گزينه بازديد و برهه زماني حضور مخاطب در اينترنت‌تارنما از مثال ابعادي مي باشند كه در گوگل ارزيابي وجود داراست.
متريك‌ها (Metrics): متريك‌ها در واقع مختصات دروني يك دايمنشن ميباشند كه ميتوانند به طور كل يا اين كه نرخ اندازه‌گيري شوند. مثلا تعداد بازديدها از يك كاغذ يا اين كه معدل وقتي كه يوزرها در اينترنت‌وبسايت گذرانده‌اند.
عصر‌ها (Sessions): عصر به برهه زماني وقتي اطلاق ميشود كه استفاده كننده به طور فعال با اينترنت‌تارنما، برنامۀ موبايل يا اين كه بقيه رسانه‌هاي شما در رابطه ميباشد. كل داده ها راجع به تعاملات استفاده كننده (تعداد صفحاتي بازديدي، حادثه ها، واحد سنجش خريد و …) در حين يك زمان اكانت مي شوند. زمان‌ها معمولاً بعداز ۳۰ دقيقه عدم تعامل مخاطب با اينترنت‌تارنما يا اين كه برنامۀ شما بسته مي گردند و در شكل برگشت مخاطب، يك دورۀ نو گشوده شود.
يوزرها (Users): عده اي كه دست‌كم براي يك زمان (Session) در اينترنت‌وبسايت حضور داشته‌اند، جزو يوزرها شما محسوب مي گردند.
بازديدكنندگان (Visitors): بازديدكنندگاني كه به اينترنت‌وب سايت شما راز زده‌اند. اينها به دو دستۀ بازديدكنندگان نو (New Visitor) و بازديدكنندگان تكراري (Returning Visitorss) تقسيم ميگردند. بازديدكنندگان تكراري، كاربراني عده اي ميباشند كه تا قبل از اينً يك زمان را در اينترنت‌وب سايت شما گذرانده‌اند.
بازديد صفحه هاي (Pageviews): مراد از اين عبارت تعداد تمام دفعاتي ميباشد كه يك كاغذ مشاهده شده‌است. دقت داشته باشيد كه بازديدهاي مكرر به وسيله يك استفاده كننده تكراري نيز در‌اين مقدار اكانت ميشود.
صفحه هاي/زمان‌ها (Pages/Sessions): صفحه هاي/زمان‌ها به معدل تعداد صفحاتي اطلاق مي شود كه در زمان يك عصر چشم ميگردد. بازديدهاي تكراري از يك برگه نيز در اين زمينه اكانت مي شود.
معدل مدتِ زمان (Avg. Session Duration): معدل وقتي ميباشد كه عصر‌هاي استفادۀ يوزرها به ارتفاع انجاميده ميباشد.
نرخ پريدن (Bounce Rate): خواسته از نرخ پريدن، درصد اشخاصي ميباشد كه فقط يك كاغذ از اينترنت‌تارنما شما‌را مشاهده كرده‌اند. (بازديدي كه در آن استفاده كننده به اينترنت‌تارنما شما وارداتي و فارغ از آنكه هيچ تعاملي با آن داشته باشد، برگه را بسته ميباشد) هر چقدر كه نرخ پريدن اينترنت‌وبسايت شما كمتر باشد، يعني اينترنت‌وب سايت شما در مراقبت استفاده كننده چيره‌خيس كار نموده است.
زمان‌هاي تازه (New Sessions): يك تقريب از تعداد بازديدهايي ميباشد كه براي اولي توشه و بوسيله يوزرها نو شكل مي گيرند. ادله تخميني بودن اين درصد اين ميباشد كه استفاده كننده ممكن ميباشد با يك آي پي نو به وب سايت شما وارد گردد.
هدف ها (Goals): شما ميتوانيد در گوگل آناليتيكس اهدافي براي خويش انتخاب فرمائيد. اينكار به شما اذن ميدهد كه معيار پيروزي وبسايت خويش را اندازه‌گيري نماييد و مشاهده كنيد كه يكسري درصد از يوزرها يك فرايند مشخص و معلوم كه براي شما اصلي ميباشد را در اينترنت‌تارنما طي مي‌نمايند.
تبديل‌ها (Conversions): تبديل‌ها هنگامي شكل مي گيرند كه يك استفاده كننده هدف ها شمارا عملي مي‌نمايد و در فيض تبديل به يك مخاطب اثبات يا اين كه مشتري شما ‌گردد. از جملهً زماني يك مخاطب در اينترنت‌وبسايت شما نام نويسي مي‌نمايد يا اين كه يك خريد را انجام مي دهد.
كمپين‌ها (Campaigns): كمپين‌ها به شما اذن مي دهد كه پارامترهاي فردي خويش را براي هر برگه‌اي كه دوست داريد اضافه فرمائيد تا بتوانيد داده ها بيشتري را از يوزرها خويش بدست آوريد.
جذب (Acquisition): مراد از جذب، روشي ميباشد كه يوزرها خويش را بدست آورده‌ايد. به عنوان مثالً ممكن ميباشد طريقۀ جذب يك استفاده كننده، موتور جستجوي گوگل باشد.
كردار (Behavior): داده ها رفتاري يوزرها به شما اذن مي دهد كه محتواي خويش را مطابق نياز آن‌ها تغيير تحول دهيد و آن را باصرفه فرماييد.
نوشته‌ي‌علمي اي با زمينه : كليدواژه‌هاي “Not Provided” يا اين كه “معلوم نشده” در گوگل آناليتيكس را چك كنيم ميتواند به شما ياري دهد
داشبورد
در تحت منو CUSTOMIZATION صفحۀ اساسي گزارش ميباشد كه شما مي توانيد آن را به دلخواه خويش بازنويسي نمائيد و با به كارگيري از ويجت‌ها كاري فرماييد كه كل داده ها كليدي كه ما يحتاج داريد را به اكران بگذارد. با يك تهيه صحيح، داشبورد به شما ياري مي‌نمايد سواي نياز به چرخيدن داخل گزارش‌هاي استاندارد جان دار در گوگل آناليتيكس، اكثر داده ها ما يحتاج خويش را بدست آوريد. شما مي توانيد يك داشبورد دلخواه براي خويش ساخت و ساز فرمائيد.

 

 

شما ميتوانيد معيارهاي جديدي را از روش دكمه +Add Segment در آمار ملاحظه كنيد و با گزينۀ +Add Widget قسمت‌هاي جديدي را به‌اين نصيب بيفزاييد. همينطور در هنگام چرخيدن بين گزارش‌هاي استاندارد، با تعيين پيوند Add to Dashboard ميتوانيد آن‌ها را به داشبورد خويش اضافه فرمائيد. علاوه بر اينها، مي توانيد داشبوردهاي از گذشته مهيا را از روش آلبوم راه حل‌هاي گوگل چك (Google Analytics Solutions Gallery) دانلود كنيد. همانند صفحۀ منزل، اينجا هم ميتوانيد در بخش بالا سمت راست قدام به تغيير‌و تحول زمان گزارش و مقايسۀ دو بازۀ هنگامي گوناگون فرماييد.

 

 

ترافيك طبيعي موبايلي

اولي كاري كه مي بايست هنگام آناليز آمار مرتبط با يوزرها موبايلي در تارنما خويش، انجام دهيد اين ميباشد كه يك قسمت يا اين كه segment تازه براي ترافيك طبيعي موبايلي خويش ساخت نمائيد. اين فعاليت سبب ساز ميشود كه بتوانيد به راحتي خوي كاربر را در سايت خويش پايين لحاظ بگيريد.

براي اين فعاليت پروسه پايين را دنبال فرمائيد:

گام نخستين: هنگامي كه ميخواهيد يك segment را تغيير‌و تحول دهيد، به مكان گزينش segmentهاي از پيش رقم خورده، دكمه ي New Segment را تعيين فرماييد.

گام دوم: هنگامي كه به نصيب New Segment وارد شديد، اسم آن را “Mobile Organic Traffic” بگذاريد. آنگاه، بايستي رسانه اي كه مبدأ داده هايي كه در‌اين نصيب اكران داده مي‌شوند، ميباشد را مشخص و معلوم فرمائيد. بعد از آن در بخش “Traffic Sources” آيتم ي “organic” را تعيين نمائيد.

گام سوم: در پايان روي تب “Technology” كليك نماييد و دسته بندي دستگاه گزينه به كار گيري را روي “mobile” بگذاريد و save را بزنيد.

درحال حاضر شما نصيب مخصوصي داريد كه از روش آن مي‌توانيد به راحتي نظارت نماييد كه تارنما شما چه‌گونه در رابطه با جستجوي طبيعي كار مي نمايد.

مخاطبان (Audience)
در قسمت مخاطبان، شما مي توانيد در زمينه‌ي يوزرها خويش و خصوصيت‌هاي آنان داده ها كسب نمائيد. اين نصيب دارنده صفحه ها مختلفي ميباشد كه هر چه در باب يوزرها خويش بخواهيد بدانيد را به شما خواهند اعلام كرد. در پي به ارزيابي قسمت‌هاي اصلي اين نصيب خوا‌هيم پرداخت.

داده ها كلي (Overview)
اين نصيب تعدادي داده ها كلي را راجع‌به يوزرها در مشت شما ميگذارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.