سه شنبه ۰۹ دی ۹۹ | ۱۰:۱۵ ۲۳ بازديد
اين دو هيت مپ از مجلهي يك وبسايت فروشگاهي ميباشد سئو در مشهد كه در دو كاغذي اوليه و شيتي مال گرفته گرديده. محاسبه عنصرها مشترك در صفحه هاي متعدد به ما نشان ميدهد كه در هر ورقه يوزرها دنبال چه چيزي مي باشند و ما مي بايست روي چه موضوعي در پباده سازي آن صفحه هاي تمركز كنيم.
همان گونه كه از اين هيت مپ معين ميباشد يوزرها عشق و علاقهاي به روزنامه در كاغذي مال ندارند و همانگونه كه در نمونه پيشين ديديم، يوزرها در شيتي متاع عشق متعددي به تصاوير و داده ها كالا داراهستند و شايد با حذف مجله دراين شيت تمركز يوزرها بيشتر به سمت كامل شدن خريد برود.
نوشته ي علمي اي با مسئله : تبليغات كليكي از لحاظ بهينه سازي قادر است به شما ياري دهد
۳. مقايسه اخلاق و رفتار يوزرها نو و يوزرها قديمى
مقايسهي كاربراني كه براي اولي توشه به وب سايت ما آمدهاند با يوزرها كهن هم داده ها متعددي به ما ميدهد. ممكن ميباشد يك تغيري براي يوزرها تازه موءثر و تاثيرگذار باشد ولي براي يوزرها ديرين سبب ساز تغيير تحول عادت بشود و نقص توليد نمايد.
مقايسه هيت مپ خبر نامه در موقعيت New Users و Returning Users
به تحليل روزنامه برگرديم و از ديد New Users و Returning Users محاسبه كنيم.
همانگونه كه در تصوير مشاهده ميكنيد مجله صرفا براي يوزرها نو موثر ميباشد و صرفا ۱۰٪ از تمام اشخاصي كه از روزنامه به كارگيري مينمايند Returning Users ميباشند. مي توانيم با حذف خبر نامه براي يوزرها ديرين و استعمال از فضاي توليد گرديده تعامل يوزرها ديرين را ارتقاء دهيم.
۴. كشف ايرادات در پباده سازي عنصرها ورقه
در پباده سازي با افزودن عنصرها گرافيكي مازاد كه معمولا آيتم عشق گرافيستها و گروههاي ماركتينگ ميباشد، حواس يوزرها را از مقصود مهم پرت مي كنيم و سبب ساز ضعيف شدن دكمههاي فراخوان و توانمند شدن بيگزينه بعضي از موادسازنده خوا هيم شد كه خير به تجارت ما و خير به راحتي يوزرها كمكي خواهد كرد.
نمونه:درين ارتباط از پباده سازي فرم روزنامهايست كه از اوليه نوشته يار و همدم ما بود:
اين خبر نامه دكمهي تثبيت داده ها ندارد و دكمهي زن و مرد، هم نقش تشخيص جنسيت يوزرها و هم نقش تثبيت داده ها را به عهده داراست. در نگاه اوليه بنظر جالب مياد و شايد تاءمل كنيم چقدر كاربردي كه مخاطب يك تكان كمتر براي تثبيت در روزنامه بايستي انجام بدهد. ولي با آناليز Heat Map سود ديگهاي خوا هيم گرفت:
عداد كليك روي دكمههاي زن و مرد ۴ برابر(!) بيشتر از كليك روي آدرس اينترنتي ميباشد و اين نشان ميدهد كه خيلي از يوزرها اين نوع ساختار را متوجه نشدهاند. و بدتر اينكه با ديدن كليپهاي MouseFlow متوجه شدم خيلي از يوزرها گوشي در شيتي تثبيتاسم دكمههاي زن و مرد مجله را تحت عنوان بخشي از فرم تثبيتاسم گزينش مينمايند و از مسير تثبيتاسم بيرون ميگردند.
۵. به كار گيري از هيت مپ در A/B Testingها و بهبود طرحها
نوشتهيعلمي اي با زمينه : نرخ تبديل مشتري و استفادده آزمايش A/B براي ارتقا نرخ تبديل مشتري مي تواند به شما ياري دهد
هيت مپها در A/B Testing هم خيلي امداد كننده ميباشند. در آزمايشها مدام يكياز چيره ميباشد البته پيروز بودن يك طرح در معناي بد بودن همگي قسمتهاي طرح قبلي وجود ندارد. در صورتيكه در A/B Testing از Heat Map به كارگيري كنيم، خطاها پباده سازيها را خوا هيم فهميد و حتي قادر خواهيم بود طرح غالب را با به كار گيري از نقاط قوت طرح بازنده تقويت كنيم. همت ميكنم در نوشتهاي ديگر در امر استعمال از Heat Map در A/B Testing بگم و نمونههايي را ارزيابي كنيم.